|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
charlottenlund v75 söndag
Stallrapport ang Vinnalt saga,
tränaren är mycket nöjd med saga. Gick med full kraft in i mål och med bra fart in i kurvan efter mål. Gick en rejäl repa på kalmar. Trots lopp efter vila. Hur blir det nu med ett lopp i kroppen. Är kapabel men skör i grunden. Men har fungerat bra i ny regi och nytt tränings upplägg. Kusken är dock ett litet minus. Det är tufft på v75. Läste en dansk travtidning som trodde att bara saga skulle komma in i matchen om överpace. Hur travronden och övriga tipsen har rankat får vi väl reda på imorgon fredag. saga är väl medel snabb ut. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Helge (+5) |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
Kul och se men du är väldigt rätt på det :)Citat:
Vem är din källa?
|
||
|
|
|
|
|
#4 |
rätt på det...
Ja sig det vem som är min källa. Ett sto anmäld bland hingstar och valacker blir ofta nedrankad. Saga rankad som nr 9 Eller 8 när nr 4 är struken i travronden. Förmodar att du är en av delägarna. vad tror du själv om chansen ?
Välkommen till Sharps föresten. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
Senast redigerad av Jompa den 2013-06-08 klockan 13:33. |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Avd2 Kung Åke spik
min spik i No Deal Avd 4 |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Hur många ekipage är det bakom startbilen, är det något annat som är annorlunda i Danmark?
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
v75
V75-forslag
1. afd.: 1-2-3-4-5-6-7-8-10-12 2. afd.: 4-9 3. afd.: 2-3-5-7-8-12 4. afd.: 6 No Deal 5. afd.: 1-2 6. afd.: Alle 12 7. afd.: 4 Commander Crowe 2.880 rækker = 1.440 kroner |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Commader Crowe hur är det med han? Med tanke på hur han såg ut sist? Någon som har bra info?
|
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
Annars är banlängden i Charlottenlund 950 meter och det gör att svängarna är snävare. Det drabbar framförallt innerspåret bakom bilen... |
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Jag har för mig att det är 6 hästar bakom bilen när det gäller kortlopp, annars ska det vara 8 kusar, som vanligt. Rätta mig gärna om det inte stämmer.
Senast redigerad av Fyran den 2013-06-08 klockan 19:17. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Åke tråks hästar
Jag har lite förhoppningar på Mr Picolit i Copenhagen Cup för han har tränat bra efter senaste starten och läget är inte så tokigt med spår nio. Han är fortfarande rätt så färsk i sådana här tuffa sammanhang men hästen är bra själv också och med en vettig resa är jag inte främmande för att han kan vara långt framme. En outsider. V75-1 1 Blue River Pipe (Åke Svanstedt) var ute i ett lärlingslopp under Elitloppshelgen senast. Han satt sist hela vägen och kom aldrig in i loppet. Samtidigt var hästen heller inte i toppform då han hade haft en halsinfektion innan det som han varit struken för. Känns klart förbättrad i träningen efteråt och kommer ha bättre form. Perfekt läge då han är mycket startsnabb. Det ser bra ut. Tror att han är med och gör upp om det, säger Åke. V75-2 4 Brasil Boko (Åke Svanstedt) har haft det lite trögt i vinter men nu har han hittat toppformen på allvar. Han har gjort fina lopp i de senaste starterna och gått bra tider. Senast vann han ett billigt lopp från dödens men gick ändå en 1,11-tid. Duger bra i klassen och känns så fin han kan göra. Har ett bra spår och borde få en fin löpning. Absolut en av de som ska räknas här, säger Åke. 8 Allaballakaitoz (Stefan Söderkvist) har varit ute i stenhårda V75-lopp varje gång men gjort det bra från dåliga lägen och har toppform. Hästen måste få fina löpningar om han ska räcka och därför måste man köra lite på chans med honom. Nu har han återigen fått ett iskallt läge och behöver mycket tur. Jag ligger lågt, säger Åke Svanstedt. V75-3 2 Bailey Sweet Grim (Åke Svanstedt) har utvecklats fint i år och har toppform. Näst senast i Drottning Silvias Pokal satt hon fast med krafter kvar. Senast vann hon efter ett tufft upplägg och var jättefin. Det fanns även krafter kvar i mål och hon har varit fin i träningen efteråt. Nu står hon hårt inne rent penningmässigt men eftersom hon har utvecklats och känns så pass bra måste hon ses med chans igen, säger Åke V75-7 9 Mr Picolit (Åke Svanstedt) har skött sig bra i tuffa gäng på slutet. Senast gjorde han ett kanonlopp från dödens. Har nu fått känna på stenhårt motstånd ett par gånger. Men han är fortfarande lite färsk i sådana här sammanhang och det är inte bara att ut och runda dem i spåren. Borta tycker jag absolut inte att han är. Läget med spår nio är heller inte så tokigt för han är klart lugnare och bättre när han springer i ryggar, säger Åke. Källa: Trav365/Sportbladet Senast redigerad av crossbow den 2013-06-08 klockan 19:25. Anledning: Just |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Banned
|
I autostartløb med mere end otte deltagere bliver ekvipagerne fordelt på flere rækker. Startsporene er nummererede fra 1-12. Det inderste startspor har nummer 1, mens det yderste startspor har nummer 8. I anden række gælder samme regel – altså er startspor 9 bag startspor 1 eller 2, startspor 10 bag startspor 3 eller 4 og så videre. Den enkelte hests startspor er fundet ved en computer-lodtrækning fra løb til løb. I de store løb, såsom derbyet, sker det dog ved en lodtrækning, hvor man trækker lod efter tur/seedning.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TOBYTYKE (+5) |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Jag tror Åke vinner första med 1 Blue River Pipe. Tycker den sett mycket fin ut vid segrararna, dock kan jag inte motståndet till dagens löp. Commander hade en hovböld vid Elitloppet som sprack upp dagen efter, räknar med bra chans när han nu kommer ut igen... 5 lopp kvar...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Oblix (+1) |
|
|
|
|
|
|
|